בועת דיבור שכתוב מפי דשה בורטקוב ובתוכו כתוב רעש יצירתי

ברוכים הבאים

אני כל כך שמחה שבאתם לבקר אותי! אז קוראים לי דשה, בעלת סטודיו למיתוג ועיצוב גרפי. אני אוהבת מאוד לחייך, לעצב, לטייל, להתלבש צבעוני, לאפות, לחלום חלומות ולהגשים אותם, לצלם ולהצטלם. בבלוג רעש יצירתי אחלוק אתכם את העולם שלי, דברים שמהם אני מקבלת השראה ואשתדל לתת השראה גם לכם.

נתראה ברשת

כל הסודות מאחורי המיתוג שלי

כמעט 4 וחצי שנים אני מנסה לבנות ולעצב את אתר אינטרנט שלי. במהלך השנים האלו ניסיתי להתקדם כל פעם עוד קצת אבל גם דחיתי שוב ושוב. יום אחד החלטתי שדי לדחות! הגיע הזמן לפרסם ולעשות את זה לפני ראש השנה 2018 . 

מה שידעתי שבאתר יהיה לי גם בלוג.  כי תמיד בערוץ האמריקאי הייתי רואה סרטים שבנות כותבות בלוג (כמו בסדרה סקס והעיר הגדולה שקארי ) וזה עשה לי חשק ונתן השראה.

בחודש מאי 2017  ראיתי בפייסבוק שמתחיל קורס מסקרן וכייפי של למידה וכתיבת בלוגים של גיל מרטנס וישר נרשמתי (ברור).

במהלך הקורס הייתי צריכה לבחור שם לבלוג שלי, התלבטתי בין רעש חיובי, רעש זה הפוקוס שלך, רעש של דשה בורטקוב ורעש יצירתי. כמו ששמתם לב בסוף בחרתי בשם רעש יצירתי. למה רעש יצירתי בגלל שאני כבדת שמיעה ולכן אני מאוד אוהבת לשמוע צלילים מיוחדים כמו רעש של הגלים. בשונה מאנשים שומעים הרעש שישנו מסביבי בכלל לא מפריע לי.

כן באמת שום רעש לא מפריע לי, כי יש לי שקט פנימי ומתוך הרעש אני מגלה את היצירתיות שלי. כששיתפתי את המרצה גיל והמשתתפים בכיתה וכולם אמרו לי שזה מתאים לי בול :). למרות שהיה לי שם עדין דחיתי את כתיבת הבלוג כי עוד לא הייתי  מוכנה. מה שכן יצרתי לוגו לבלוג רעש יצירתי אך לא הייתי שלמה איתו.

בספטמבר 2017 נרשמתי לקורס Taking Notes – פיתוח מותגים ועיצוב מערכות יחסים של הגר אשחר ניר. שבו למדנו איך לאפיין ולפתח מותגים. 

במהלך הקורס למדתי לאפיין ולפתח מותג. כך התחלתי לנתח את אפיון הבלוג שלי, עניתי על כל השאלות שעוזרות לאפיין מותג, חקרתי את מילות המפתח שלי ובניתי שלד למותג של הבלוג. בדיוק כמו שאני עושה עם הלקוחות שלי בתהליך אפיון העסק מה שעוזר להם לדייק עוד יותר את העסק שלהם :).

 

כך יצרתי את הלוגו לבלוג: 

התחלתי מהלוגו הראשון הצהוב (פה מעל) בהתחלה סתם קשקשתי על הדף ועם קשקושים החלטתי שיהיה לוגו טיפוגרפי (שזה אומר לוגו שבנוי רק מכיתוב) צבעוני עם ניקוד כמו שתמיד אהבתי. אבל אחרי כמה חודשים ובזכות הקורס הרגשתי שזה לא אני, הלוגו הזה לא מאפיין אותי באמת ולכן התחלתי מהתחלה. 

עשיתי לעצמי פגישת אפיון וגיליתי על עצמי המון דברים למשל שאני רוצה לבטא את עצמי ושצבעוניות היא חלק חשוב בחיי. מילות המפתח שלי היו: לבטא את עצמי בצורה יצירתית, אומץ, השראה, סקרנות, חשיפה ושובבות.

עם המילים האלה יצאתי לחקור…

הנה תמונות שמצאתי כשחקרתי 

מהמחקר הגעתי לרעיון של מגפון בגלל שאני רוצה לבטא ולספר על על עצמי. בשלב הזה החלטתי להוסיף איור מגפון ולרדת מהרעיון של לוגו טיפוגרפי בלבד. ישבתי ואיירתי מגפון שיצא כמו בועת דיבור, הבנתי שאני בדרך הנכונה. ובסקיצה הנוספת שעשיתי התחלתי לחבב אותו כי הרגשתי שהוא מדויק לי. הראתי את הסקיצות לחברות מהקורס וקיבלתי המלצה להוציא את הכיתוב מחוץ למגפון (אתם יכולים לראות בתמונה). יחד עם השינוי הוצאת המילים השתנה גם המגפון והפך לבועת דיבור צבעונית. השתמשתי בצבעים האהובים עלי צהוב, ורוד פוקסיה ושחור.

זה הלוגו הנבחר לבלוג שברגע שהוא התגבש אותו התאהבתי בו :).

בועת דיבור שכתוב מפי דשה בורטקוב ובתוכו כתוב רעש יצירתי

יש לי מנטורית מדהימה שקוראים לה איילת שטרן שהיא גם מעצבת גרפית ואתרים שעזרה לי לדייק את הסלוגן של הלוגו לבלוג- מפי דשה בורטקוב. למה מפי דשה בורטקוב? כי אני אשתף אתכם בבלוג מעולמי שלי.

בפגישה עם איילת שעשיתי בחודש מרץ, היא אמרה שיש לי לוגו של בלוג יפה וחכם ושכדאי לעשות גם לוגו חדש לסטודיו שלי בגלל שאני רוצה לצמוח ולגדול בסטודיו שלי. ושאנשים יזכרו חזק מי אני ולהראות מיתוג – מיתוג זה לא רק לוגו אלא שפה גרפית אחידה.

את האמת היה לי מאוד קשה להפרד מהלוגו שעיצבתי לפני 4 שנים, בתחילת דרכי בסטודיו אבל עשיתי פרידה יפה מהלוגו הישן ואמרתי לו תודה רבה שהוא שירת אותי במהלך 4 שנים האלו.

 

הסכמתי להצעה של איילת ליצור לוגו חדש, יצרתי סקיצה, כדי לשמור על שפה גרפית אחידה השתמשתי באותו הפונט כמו בלוגו של הבלוג ובאותו סגנון עיצובי. כשהלוגו לסטודיו היה מוכן קפצתי מאושר, שמחתי ורק חבל באותו רגע לא היתה שמפניה כדי להתלהב ביצירה שיצרתי :

 

לסיכום, אחרי שעברתי את התהליך המדהים הזה ודייקתי את הנראות של העסק שלי אני יכולה לעזור לכם לדייק ולמתג את העסק שלכם.

אם אתם רוצים גם לעצב מיתוג לעסק, מוזמנים לדבר איתי 

רוצים לקרוא עוד פוסטים בבלוג מוזמנים להרשם לניוזלטר ואעדכן אותכם כל פעם שיצא פוסט חדש.

נ.ב. אשמח לשמוע אם אהבתם את תהליך המיתוג שלי תגיבו לי כאן למטה

 

דילוג לתוכן